Piaggio Typhoon vs Kymco Super 8

Skútr o objemu 125 ccm se stal díky novele zákona o provozu na silničních komunikacích velmi žádaným zbožím. Do rukou se nám současně dostala dvojice na první pohled velmi rozdílných skútrů. Piaggio Typhoon 125 a Kymco Super 8 125 jsou každý úplně jiný, ale jedno mají přece společné. Tím společným faktorem je obsah.

Převzato z www.skutrportal.cz

Typhoon od Piaggia není typickým Italem, jak by se možná dalo očekávat. Netypické pneumatiky a líbivý „ARMY STYL“ předurčují skútr nejen na silnice, ale i do terénu. Naproti tomu Kymco Super 8 dává jasně znát, že se jedná o skútr sportovní. Pokud se vám zdá přední světlomet u Kymca nějaký jiný, tak máte pravdu. Super 8 totiž pro letošní rok prošla vcelku výrazným facelitem.

02: piaggio typhoon vs kymco super 8 04: piaggio typhoon vs kymco super 8 03: piaggio typhoon vs kymco super 8

Design hodnotíme jako velmi povedený u obou skútrů. Super 8 působí na první pohled sportovně elegantním dojmem, kdežto Typhoon si razí cestu již zmiňovaným moderním a trochu „drsnějším“ ARMY STYLEM, který je v současné době navíc velmi žádaným.

05: piaggio typhoon vs kymco super 8 06: piaggio typhoon vs kymco super 8

028: piaggio typhoon vs kymco super 8 029: piaggio typhoon vs kymco super 8 030: piaggio typhoon vs kymco super 8

Oba skútry nabízí velmi příjemný posez, ať už při jízdě v jednom nebo ve dvou. Typhoon je sice kratší o 90 mm, ale jeho sedlo je díky lepšímu tvarování přeci jen o něco pohodlnější. 1:0 pro Typhoona.

07: piaggio typhoon vs kymco super 8 08: piaggio typhoon vs kymco super 8

Při pohledu na přístrojovku je ale záhy srovnáno. Typhoon – Super 8 – 1:1. Piaggio má klasickou analogovou přístrojovku, které bych vytkl hned 3 věci. Za 1, je to velmi fádní a nemoderní vzhled, za 2, to jsou chybějící hodiny, které v dané kategorii považuji skoro za samozřejmost, a za 3, jsou to až příliš „utopené“ kontrolky dálkových světel, blinkrů a oleje. Kymco má naopak přístrojovku přehlednou, jejíž součástí jsou i zmiňované digitální hodiny.

010: piaggio typhoon vs kymco super 8 009: piaggio typhoon vs kymco super 8

Pod přístrojovkou má každý ze skútrů standardní háček pro zavěšení helmy nebo tašky s nákupem, která díky rovné podlaze nebude nijak překážet.

011: piaggio typhoon vs kymco super 8 012: piaggio typhoon vs kymco super 8

Piaggio ale nabízí o něco víc. Na rozdíl od Super 8Typhoon před levým kolenem uzamykatelný kastlík, kam se vejde peněženka s mobilem, klíče i s dálkovým ovladačem od garáže a ještě nějaké místo zbude. 2:1 pro Typhoona.

014: piaggio typhoon vs kymco super 8 014: piaggio typhoon vs kymco super 8 016: piaggio typhoon vs kymco super 8

016: piaggio typhoon vs kymco super 8 017: piaggio typhoon vs kymco super 8

Typhoon nabízí i větší nebo minimálně lépe řešený podsedadlový prostor. Integrálku v podobě Vision-R od Sharku tam ale stejně nedostanete. Jetka se pak vejde do obou skútrů, přičemž krom helmy a lékárničky tam zbude místo ještě třeba pro kotoučák a petku s Colou.

018: piaggio typhoon vs kymco super 8 019: piaggio typhoon vs kymco super 8

020: piaggio typhoon vs kymco super 8 021: piaggio typhoon vs kymco super 8

Představení po stránce designové máme za sebou a tak je na čase podívat se trochu pod pokličku. Oba sportovci jsou poháněni 4-taktním vzduchem chlazeným jednoválcem. U Typhoona má motor maximální výkon 7,1 kW při 8.500 otáčkách za minutu. Super 8 je na tom velmi podobně a to s výkonem 7 kW při 7.500 otáčkách za minutu. Oba skútry dosáhnou bez problémů maximální rychlosti okolo 100 km/h. Při startu z místa vystřelí první kupředu Kymco. Piaggio má vcelku dlouhou odezvu na plyn. Je samozřejmě možné, že stačí skútr seřídit, ale v rámci objektivního hodnocení je srovnáno na 2:2.

022: piaggio typhoon vs kymco super 8 023: piaggio typhoon vs kymco super 8

Při rychlosti okolo 100 km/h jsou velmi důležitým aspektem brzdy. Typhoon i Super 8 mají kombinaci kotouče a bubnu. Při vzájemném srovnání jsou právě brzdy největší slabinou Super 8. Přední kotoučová brzda brzdí velmi dobře u obou modelů, ale zadní buben má u Kymcanarozdíl od Piaggia velmi vlažný nástup a to i při seřízení. 3:2 pro Typhoona.

024: piaggio typhoon vs kymco super 8

Jízda sama je na obou skútrech velmi uvolněná. Typhoon velmi příjemně překvapil svým odpružením, kdy i přes relativně malá kola (12″) tlumí maximum možných nerovností. U Super 8 se díky velkým kolům (14″) dobré odpružení očekávalo, ale ne tak jízda mimo silnici. Jízdu po polních a lesních cestách však Super 8 zvládala se stejnou lehkostí jako offroadový Typhoon. Díky váze, která nepřesahuje 120 kg, je manipulace se skútry velmi snadná jak při jízdě, tak na místě. Postavit Super 8 nebo Typhoona na „hlavní“ stojan je dílem okamžiku. UKymca lze navíc použít i stojan boční, který Typhoon nemá. Piaggio vs Kymco 3:3.

025: piaggio typhoon vs kymco super 8 026: piaggio typhoon vs kymco super 8

Pokud jste čekali vyhlášení vítěze, musíme vás zklamat. Jak Typhoon, tak Super 8 nabízí příjemné svezení, snadnou ovladatelnost a dobré zpracování. Rozhodnutí, zda se vám bude v garáži lépe vyjímat offroadový Typhoon nebo silniční Super 8, tak necháváme na vás. V konečném rozhodování vám moc nepomůže ani cena, která se liší o cca 5.000 Kč. Nového Typhoona koupíte za 54.990,- Kč a novou Super 8 už za 49.990 Kč. Ať už se tedy rozhodnete jakkoliv, tak vám za redakci SP přejeme hodně šťastně najetých km!

027: kymco super 8 vs kymco super 8

Na závěr vám můžeme slíbit, že Kymco Super 8 125 se v našem testu objeví ještě jednou! Jak už jsme se zmínili, tak skútr je po faceliftu a proto jsme Super 8 v novém kabátě srovnali se Super 8 v kabátě starším. Ale o tom zase až jindy.

Piaggio Typhon 125 – Technické info:

Motor: jednoválec LEADER 4T/2V

Výkon: 7,1 kW/8.500 ot./min.

Objem nádrže: 7 l

Rozměry (d x š x v x výška sedla): 1940 x 720 x 1350 x 765 mm

Kymco Super 8 125 – Technické info:

Motor: jednoválcový, vzduchem chlazený 4-takt

Výkon: 7 kW/7.500 ot./min.

Objem nádrže: 6 l

Rozměry (d x š x v x výška sedla): 2.030 x 745 x 1.205 x 780 mm